Ikebukuro staff Archive


Salam dan selamat sejahtera.

Selamat menyambut tahun baru kalendar Islam.

Korang rasa dekat Tokyo nie ade tak masjid?
Kalau korang tak pernah cari maklumat nie, memang korang rasa tak der masjid dekat Tokyo kan?

Dekat Tokyo nie sebenarnya ade lebih 5 buah masjid tau.

Dan Masjid yang selalu orang pergi adalah Masjid Tokyo.

20190812_042500058_iOS.jpg
Macam biasa, bos akan selalu lupa untuk ambil gambar dari jauh. Nasib korang la yang asyik
tengok gambar bangunan sekerap deh.


Read More



Posted by: trainee (September 1, 2019 12:00 PM) | Permalink

Back To Top


Hello hello!

Lama pulak kite tak tulis blog nie.
Salah satu sebabnya, saya balik Malaysia dalam 10 hari gitu.

Dah 3 tahun tak balik doe. Family duk bising suruh balik. haha

20190717_123415163_iOS.jpg
nie gambar Haneda Airport, sebelum naik flight.


Read More



Posted by: trainee (August 4, 2019 12:00 PM) | Permalink

Back To Top


快一年沒回家了,好想念家人以及大馬的食物呢!
馬來西亞人最愛的就是馬來西亞的美味食物!

雖然現在身體?態不好也不能吃,可是看到照片就超級想念的!!
想念媽媽煮的擂茶,或者炒米粉之類!
媽媽的手藝一級棒哈哈!

也好想吃榴蓮哦!!
之前在工作附近的超市看到有賣一整粒未開殼的榴蓮,可是價錢竟然要3000日元以上!
也好想吃Langsat!!
20180923_153659.jpg
20180906_121128.jpg
不過馬來西亞的比較好吃~!


Read More



Posted by: trainee (July 3, 2019 7:15 PM) | Permalink

Back To Top


Salam raya, kali ini, bos nak sambung lagi cerita pasal jalan-jalan kat Atami ini.

Kali ini, bos nak cakap pasal penginapan pulak.
Bos menginap dekat hotel My Cat.

2,3 station dari Atami Station.

Sebab utama bos pilih tempat ini adalah, korang tengok jeh gambar kat bawah.
IMG_0459.JPG
Kucing nie namanye Kashiwa. Tapi kitaorang panggil Kashiwa-kun sebab die jantan.

yup, sebab bos boleh tidur dengan kucing!


Read More



Posted by: trainee (June 18, 2019 12:00 PM) | Permalink

Back To Top


在5/30我們舉辦了小活動~
就正如題名,我們帶參與者的客人去了川越市區體驗了和式甜點的製作和拜訪了山崎的宅邸!
IMG_0164.jpg
IMG_0170.jpg

其實我也很想參加和式甜點的製作體驗。
感覺會很有趣!
因爲很少會有這樣難得的機會去體驗這些活動!


Read More



Posted by: trainee (June 2, 2019 2:20 PM) | Permalink

Back To Top

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11


You can also call 03-3971-2237(+81-3-3971-2237)