Korang pernah tak terfikir pasal penjara Jepun macam mana?

Kalau korang pernah tengok cerita polis dulu- dulu,
pasti korang ade imej penjara macam mana kan.

Tapi, kalau korang ade peluang jalan- jalan dekat Hokkaido, bos sangat rekomen dengan 1 muzium nie.

Muzium Penjara Abashiri.

997718.jpg

Terletak di Utara Hokkaido, kalau korang target mahu ke Shiretoko, sangat alu- alukan muzium ini.

Tiket masuk dalam 1,100 yen, agak berpatutan sebab
bos layan muzium nie lebih 3 jam, kawasan agak luas.

997719.jpg
Ini gambar penjara.(bilik untuk seorang)
Mesti korang x jangka yang penjara mostly dari kayu kan. Imej Malaysia, mesti besi kan.

Bos tidak ambil gambar dalam penjara sebab asal muzium ini adalah dari penjara asal.
(tidak rasa nak simpan gambar tempat banduan pernah duduk) Kalau bos tidak silap,
terakhir dipakai adalah dalam tahun 1980-an.

997721.jpg
Gambar ini pula adalah penjara yang besar, 2,3 orang akan tinggal dekat penjara ini.

Kepada yang berminat, sila-lah datang dekat muzium nie.



Posted by: hanif (December 10, 2020 8:38 AM)

Back To Top

Calendar

December 2020

Su Mo Tu We Th Fr Sa
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31